⇓ 

 

AUTÓSZERVIZ

 

 ⇑

Szolgáltatások

  • szezonális átvizsgálás
  • kötelező szervíz
  • ablaktörlő csere
  • izzó csere
  • pollenszűrő csere
  • vízpumpa csere
  • szellőzőrendszer és utastér fertőtlenítés
  • ékszíjcsere
  • biztosíték csere
  • gyertya csere
  • stb…

Árak

  • kuplung csere: 25.000.-Ft-tól
  • vezérműszíj csere: 25.000.-Ft-tól
  • állapotfelmérés: 10.000.-Ft*
  • 4L 10W-40 mot.olaj+szűrő munkadíjjal: 9.500.-Ft -tól
    4L 5W-40 mot.olaj+szűrő munkadíjjal: 15.500.-Ft -tól
    4L 5W-30 mot.olaj+szűrő munkadíjjal: 17.500.-Ft -tól
  • Rezsi óradíj: 8.000.-Ft
  • Fékbetét csere: 6.000.-Ft -tól

*Amennyiben a felmért hibákat nálunk javíttatja, INGYENES.

Autódiagnosztika

  • hibaolvasás: 5.500.-Ft
  • Szervíz intervallum nullázás: 4.000.-Ft
  • hibaelhártás: 8.000.-Ft/óra

Fékrendszer

Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiája hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékrendszer rendszeres ellenőrzése során pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.
Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül a csak tárcsafékek alkalmazása.
A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésénél, amit még a gumik állapota valamint az útviszonyok is befolyásolnak.

Fékbetét

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

 

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.
Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem.

Dobfék

(élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.)

 

Fékfolyadék

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható.
Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 °C alá. Az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 °C.

Miért fontos a karbantartás?

A tél elmúltával nem csupán a szervezetünk, a házunk, a kertünk, hanem az autónk is igényli a törődést, a karbantartást és a szükséges idényfeladatok ellátását. Egy autósnak a tavaszi nagytakarításon kívül a gumicserére is figyelmet kell fordítania.

Fontos az autó szezonális ápolása: sok bosszúságtól és felesleges költségtől kímélheti meg magát, aki karbantartja autóját. A hosszú tél után az autó különösen igényli az ápolást. Ehhez tartozik az autó alapos tisztítása, és a károk felülvizsgálata. A hó és jég ellen használt só, valamint a kavics az utóbbi hónapokban megviselte az autó fényezését. Ezért fontos lenne minél előbb elmenni az autómosóba. Ne spóroljon az előmosáson, így ugyanis a szennyeződések nem karcolják össze az autót. Amennyiben a mosás után kiderülnek a fényezésben keletkezett károk, érdemes azonnal kijavítani, mert elkerülheti a későbbi drága javítást. Ha az ablaktörlő lapát dörzsöli az üveget, ajánlott újra cserélni. Különösen nagy figyelmet igényelnek a fényszórók. A biztonság érdekében mindenképpen ellenőrizze, megfelelően működik-e, így elkerülheti a felesleges bosszankodást egy közúti ellenőrzés során. Sokan nem tudják, hogy a motortérben is okozhat gondot a fagyos idő. Gőzzel tisztítsa meg a motort az olajtól és egyéb szennyeződésektől. Az érzékeny elektromos és elektronikus berendezések miatt érdemes ezt a műveletet szakemberre bíznia. Egyúttal pedig érdemes mindjárt a motorolajat és a hűtőfolyadékot is ellenőrizni. Ezután az utastér és a csomagtér következik. A téli csapadék elsősorban a szőnyegen, valamint az üléseken hagy nyomot. Nem árt, ha kiszellőzteti ezeket. A szélvédőt ablaktisztítóval töröljük át kívül-belül egyaránt. Fontos továbbá, hogy az autóból távolítsa el a ballasztot, a felesleges tárgyakat, így helyet és üzemanyagot is spórolhat. (Forrás: hvg.hu)

Akkumulátor bevizsgálás és csere

Fontos az állandó karbantartás, ezzel megelőzhetőek a nem kívánt váratlan meghibásodások. Az autó villamossági ellátása elengedhetetlen a megfelelő működéshez, gondoljunk bele milyen az éjszakában fényszórók nélkül vezetni.

Széles válsztékát kínáljuk indító és szünetmentes akkumulátoroknak. Palettánk lefedi a motorkerékpárok, személyautók, teherautók és munkagépek indító akkumulátorait, de megoldást tudunk kínálni a hobbi és szabadidő akkumulátorok igényeihez is.

Elsősorban három gyártó termékét forgalmazzuk :

Exide, Bosch, Banner

ExideBannerBosch

Amiért érdemes velünk is számolni :

  • széles választék raktárkészleten
  • szakszerű beszerelés
  • hulladék akkumulátorok szabályos tárolása

Kipufogó csere, javítás

Fontos az állandó karbantartás, ezzel megelőzhetőek a nem kívánt váratlan meghibásodások. A kipufogó is fontos része gépjárművének, a kipufogó rendszer hibás működése zajszennyezéssel és fogyasztás növekedéssel jár.

Szervizünkben szakszerűen végezzük a kipufogó különböző részeinek cseréjét és kedvező árakkal biztosítjuk, hogy mindenki megtalálja a számára optimális választást.
Az általunk elvégzett munkára és a tőlünk származó anyagokra garanciát vállalunk.

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag arány mindig helyesen megválasztott legyen, és a motor optimális üzemanyag fogyasztás mellett maximális teljesítményt fejtsen ki. Ezek a tényezők meghosszabbítják a motor más fontos részeinek életciklusát – a szelepekét, a kipufogó dobokét, a katalizátorét és a lambda szondáét.

A kipufogó részei :

  • kipufogó csonk
  • leömlő
  • kipufogó cső
  • kipufogó dobok
  • katalizátor
  • rögzítő, felfüggesztő elemek

A rövid utak és az alkalmankénti használat jobban igénybe veszi a kipufogót a lecsapódó savas kondenzvíz miatt.
Hosszabb út során a kipufogó rendszer átmelegszik, a kondenzvíz elpárolog megnövelve a rendszer élettartamát.
A flexibilis cső szerepe: függetleníteni a kipufogót a motor rezgéseitől. Ennek hiányában a kipufogó eltörne.
A katalizátor feladata, hogy a motorból távozó káros kipufogó gázokat lecsökkentse. A katalizátor átlagos élettartama kb. 160.000 kilométer. Ezt nagy mértékben befolyásolja a motor műszaki állapota.

Lambda szonda

A lambda szonda a katalizátor előtt és után kerül beépítésre.
Feladata a kipufogógáz oxigén tartalmának mérése. A szonda befolyásolja a fogyasztást is, indulás után kezd hatékonyan működni, amikor elérte a min. 300°C-ot. Ha a szonda meghibásodik, akkor a katalizátor is károsodik.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket :

  • normál vezetési körülmények között megnövekedett fogyasztás
  • a műszerfalon világít a narancssárga (MIL) motorhiba jelző lámpa
  • a CO mérés magas értéket mutat
  • kipufogógáz szag terjeng az utastérben
  • zajos a kipufogó

Olajcsere

Fontos az állandó karbantartás, ezzel megelőzhetőek a nem kívánt váratlan meghibásodások. Az olajcserével megelőzhetőek a motor, illetve más olajozást igénylő alkatrészek meghibásodásai. Élettartamuk jelentősen növelhető kellő odafigyeléssel.

Üzeltünkben raktáron vannak motor- , váltó-, fékolajak és egyéb kenőanyagok.
Széles választékunkból mindenki megtalálhatja a számára legoptimálisabb alternatívát.

Szervizünkben szakszerűen végezzük az olacsere-szervizelést. Az általunk elvégzett munkára és a tőlünk származó anyagokra garanciát vállalunk.

Az olaj megválasztása kiemelt fontosságú a gépkocsi biztonságos működése szempontjából. A motorolaj szempontjából a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hideg-indítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben az olaj kenőképessége romlik.

Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az koksz és az olajiszap hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az lerakódás hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Nagy mértékben romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterba elégetve az olajat… és ez a folyamat kezdődik elölről újra mindaddig, amíg a motor bírja.

A garantáltan jó minőségű, megfelelő teljesitményszintű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem szólva a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is ilyen problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt teljesítményű motorolaj használatának.

Motorolajokkal szembeni elvárás

    • Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
    • Minimális legyen a párolgása
    • Csökkentse a súrlódást
    • Üzemanyag takarékosság – FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
    • Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
    • Oldja fel és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere esetén a szennyeződés kiürül a motorból
    • Legyen megfelelő a hőelvezető képessége
    • Ne okozzon kárt a katalizátorban
    • Ne habosodjon
    • Utántölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
    • Jó nyírási tulajdonsággal bírjon
    • Ne savasodjon – a magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust

 

Az olajszűrőket tanácsos minden egyes olajcsere alkalmával kicserélni, s mivel az olaj a motor élettartamának egyik legfontosabb tényezője, így az olajszűrő minimális költségével nem érdemes spórolni.

A levegőszűrő élettartama elsősorban attól függ, hogy mennyi szennyeződés kerül rá. Általában városi közlekedésnél 20.000 km-enkénti csere ajánlott.

Mindegy, hogy a megtett kilómétereket vagy az eltelt időt vesszük figyelembe, a szűrőt ajánlatos azelőtt kicserélni, hogy az nagy mértékben meggátolná a levegő átáramlását.

Idővel minden szűrő eltelítődik szennyeződéssel és nagy mértékben akadályozzák a levegő átjutását. Az üzemanyagfogyasztás, a gépkocsi általános teljesítménye egyre romlanak, amíg új szűrő nem kerül a gépjárműbe.

Ne feledje: az olajcsere költsége az éves üzemeltetési költségnek kb. 1-2%-a.

Szervizünk teljes körű kenőanyag cserével áll rendelkezésére.

Vezérműszíj és ékszíj csere

Fontos az állandó karbantartás, ezzel megelőzhetőek a nem kívánt váratlan meghibásodások. A vezérműszíj szakadása komoly kockázatot rejt, mivel a motor működését biztosítja.

Autóink motorjainak biztonságos működése szempontjából nélkülözhetetlen szerepet tölt be a vezérmű szíj. A többi ékszíjtól kialakításában és szerkezetében is különbözik. Jellegzetessége az, hogy szakadásakor rendszerint rendkívül súlyos motorkárosodás következik be, így alapvető fontosságú, hogy a gyári előírás szerinti periódusonként le legyen cserélve. Ezen esetekben a gyártói karbantartási előírásokat figyelembe véve cserére kerülnek a vezető- és feszítőgörgők, és bizonyos esetekben a vízpumpa is.

A csere munkdíja a szakadásból eredő károk összegének a 10 %-át sem teszi ki!

motor

Hosszbordás szíj

Kerüljük el a költséges plusz javításokat !
A modern szofisztikált motorokban a hosszbordás szíjnak nehéz, sok funkciót ellátó feladata van, hogy meghajtsa az összes segédberendezést. A főtengelytől a meghajtott elemekhez átvitt nyomaték az évek során jelentősen növekedett ezekben a szíjhajtásokban. Teljesítmény-éhes generátorok, klíma kompresszorok, kormányszervo- és vízszivattyúk mind a szíj ellen dolgoznak és megnehezítik a nyomaték-átvitelt. Hogy egyszerűen fogalmazzunk, nem kis feladat mindezen alkatrészek együttes működtetése, különösen nem extrém magas motortér hőmérséklet esetén.
Ha az általános megelőző átvizsgálások és javítások elmaradtak, vagy ha valaki valamikor egy nem megfelelő alkatrészt épített be, a rendszer károsodik, illetve nem megfelelően működik. Így a vevő aki egy új szíjat vásárolt és hosszú élettartamú probléma mentes működést várna el, a szíjcsere után különböző problémákkal találkozhat, ha nem történt megfelelő átvizsgálás, illetve tisztítás a segédberendezés hajtószíjának cseréjekor.

Hogy a szíj jól működjön, a következő feltételeknek kell teljesülniük:

  • Szíjtárcsák – jó állapotban ( nincs kopás, ferdülés, túlzott kifényesedés vagy látható – esetleg gyártási – sérülés, hiányosság), szennyeződésektől – mint por, zsír vagy egyéb – megtisztítva.
  • Beállítás ferdefutás ellen – megfelelő beállítási procedúra szükséges, valamint az új szíj felszerelése előtt minden ferdefutási hibát ki kell javítani.
  • Szíjfeszesség – ha nem megfelelő a szíjfeszességet használunk, a szíj megcsúszik vagy túlterhelődik, melyek túlzott hőterhelést jelentenek, és a szíj tervezett élettartamához képest rövid időn belül zaj vagy szíjsérülés, esetleg szakadás következhet be.

Preventív karbantartás a kulcs a hosszabb szíj élettartamhoz.

A legtöbb meghibásodást a nem megfelelő karbantartás eredményezi. Nagyon sok hosszbordás szíj hajtás nem megfelelően működik: a szíjak túl alacsony feszítettséggel futnak, a tárcsák kopottak vagy ferdén futnak. Ezeket az idő előtti problémákat, esetleges út menti lerobbanásokat könnyen elkerülhetjük, ha rendszeresen és előre gondolkodva végezzük a karbantartást.

Lengéscsillapító csere

Szervizünkben szakszerűen végezzük a lengéscsillapító cserét és kedvező árakkal biztosítjuk, hogy mindenki megtalálja a számára optimális választást.

Az általunk elvégzett munkára és a tőlünk származó anyagokra garanciát vállalunk.
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.

A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat.
Európai felmérések szerint minden negyedik(!) járműbe új lengéscsillapítót kellene beszerelni. Nem valószínű, hogy Magyarországon jobb a helyzet. A lengéscsillapító műszeres méréssel történő ellenőrzése húszezer kilométerenként javasolt. Mivel a lengéscsillapítók a kerekek takarásában vannak, ezért csak alulról lehet őket szemrevételezni, nincs-e rajtuk sérülés vagy nem szivárog-e belőlük az olaj. Mindenképpen fontos tehát a mérés mellett a lengéscsillapítók szemrevételezése is. A rossz állapotban lévő lengéscsillapító amellett, hogy kopogó hangot adhat, jelentősen növeli a jármű többi alkatrészének kopását.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

 

  • rossz kanyarstabilitás
  • megnövekedett fékút
  • megnövekedett menetzaj a kerekek felől
  • a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak
  • túlzottan nagy lengések a karosszérián

Tudta-e, hogy az elhasználódott lengéscsillapító növeli a féktávolságot?

50 km/h sebességnél 2,3 méterrel hosszabb ez a távolság. Blokkolásgátlóval rendelkező (ABS) autóknál még ennél is hosszabb a fékút, mivel az elpattanó kerék a levegőben fékezve áll meg. Ezt az ABS úgy érzékeli, mintha megcsúszott volna a kerék. Az ABS – feladatát tökéletesen ellátva – megszünteti a fékezőerőt és ezáltal megnő a fékút. Ezt a “hibát” felerősíti egy kopott, rossz minőségű gumi is.
A tévhittel ellentétben, miszerint az ABS-szel szerelt gépjármű fékútja rövidebb, nem igaz. Az viszont igaz, hogy benyomott fékpedál mellett kormányozhatóvá válik az autó. Ezáltal csúszás közben tudatos kormánymozdulattal elkerülhető a baleset.

Autó diagnosztika

Nem tudja miért világít egy lámpa a műszerfalán? Esetleg csak hibakód olvasásra és törlésre van szüksége?

A számítógépes autódiagnosztikai szolgáltatásunk megoldja problémáit.
Az computeres autódiagnosztika ma már szinte elengedhetetlen eleme a modern autószervizek szakszerű javításaihoz. Modern műszereink a legtöbb esetben nagyban segítik a hiba okának a feltárását. Sok mai autóban egy egyszerű olajcsere után is már csak számítógéppel lehet lennullázni a szervizciklus számlálóját. Az egyéb motorikus vagy elektromos problémák során is segítségünkre van a diagnosztikai számítógépünk. Grafikai elemzéseivel a motor belső paramétereiről sokszor olyan segítséget kapunk, amit számítógép nélkül nem tudnánk megszerezni.

Kapcsolat

Nyitva: H-P: 07:30-17:00
Tel:+36 30 812 1462
E-mail: [email protected]

Név (kötelező)

Telefonszám

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet